Potvrzení

Potvrzení

Potvrzení

Potvrzení

Registrovat se
Přihlásit se
Různé

Rozhovor s českým betatesterem VC-MP a SA-MP kenny01

Různé
3070
Rainmaker Rainmaker 14.7.2010

Divíte se po přečtení nadpisu, že tu přezdívku neznáte ? Nejste sami. Je to Čech, který je v porovnání s ostatními domácími na MP scéně nejvýše postavený a přitom se o něm skoro nemluví. Jestli se chcete o kennym dozvědět více, čtěte tento exkluzivní rozhovor pro gta-multiplayer.cz.

Mohl bys nám sdělit nějaké osobní údaje ?
Jsem osoba tajemná a tak o sobě prozradím jen to, že momentálně žiji v Praze :-) .

Kdy jsi začal hrát hry ze série GTA a které všechny díly jsi vyzkoušel nebo dohrál ? Je nějaký díl, který preferuješ ?
První GTA, ke kterému jsem se dostal, bylo GTA2, tuším, že to bylo někdy na podzim roku 1999. Nevěnoval jsem mu však žádnou velkou pozornost a čas od času jsem ho prostě jen zapnul, zadal pár cheatů a blbnul po městě. Aktivněji jsem začal hrát GTA až někdy v roce 2002, kdy jsem si u kamaráda vyzkoušel GTA3. V té době jsem ani netušil, že GTA má nějaké pokračování. Od té doby jsem ho hrával poměrně pravidelně a začal o něm i vyhledávat informace na webu. Musím říct, že GTA3 je pro mě asi stále nejlepší díl. Město se mi líbilo takovou svojí specifickou tajemnou atmosférou i příběhem, tak nějak nejvíc mně utkvělo v paměti. Avšak velice rád mám i Vice City. Jako správný fanoušek GTA jsem si vyzkoušel všechny díly které vyšly na PC, vyzkoušel jsem si i díly pro PSP. Příběh jsem dohrál ve všech od GTA3.

Kdy jsi se začal angažovat na GTA internetové scéně a na jakém to bylo webu ?
Aktivně na internetu jsem se začal projevovat za dob GTA Vice City, kdy jsem si založil vlastní web. Nějakou dobu jsem se o něj i poměrně intenzivně staral. Poté bylo ohlášeno GTA San Andreas a já se začal zajímat spíše o něj. Abych pravdu řekl, tak už si nepamatuji, jak jsem se poznal s iLookem – adminem GTASA.cz, ale padli jsme si do oka a stal jsem se redaktorem a administrátorem fóra.

Jsi známý jako jeden z hlavních adminů gtaforum.cz . Je sice pravda, že forum má už své dny velké slávy za sebou a ani ty už nejsi zdaleka tak aktivní, ale jak jsi se k této pozici dostal a jak na aktivní léta fora vzpomínáš ?
Spolupracoval jsem s dnes již neexistujícím webem GTASA.cz, který v době vydání GTA San Andreas býval nejnavštěvovanější stránkou o GTA San Andreas u nás i na Slovensku. Zpočátku jsem měl fórum na starost jen já s iLookem, poté se přidali další. S fórem jsem tudíž od úplného začátku. Vzpomínám na jeho slavné doby velice rád, zejména na honbu za San Andreasskými záhadami, to byly opravdu zlaté časy. Kolik hodin jsme všichni strávili honbou za neexistujícím Yettim, či UFO nad Area 51 - ani nevím odkud to všechno tenkrát přišlo. Fórum má poměrně stálou komunitu a slouží jako obrovský zdroj informací dodnes. Fórum již funguje tuším nějakých pět let.

Stav CZ/SK scény není zrovna optimální v porovnání se zahraničím. Nejčastěji kritizovaný je nízký věkový průměr hráčů a jejich úroveň i velký počet zbytečných, neprofesionálně vedených serverů. Jaký je tvůj pohled na domácí scénu ?
Optimální to rozhodně není ani na zahraniční scéně, i když musím říct, že situace se již dost uklidnila. Příliš se na české ani slovenské scéně nepohybuji. Dle mého názoru většina československé komunity o mně ani netuší. Byl jsem velice pobaven, když se na oficiálním SA-MP fóru spustily jazykové sekce a já musel dokazovat, že česky opravdu mluvím a nepoužívám překladač. Z toho, co jsem stihl vypozorovat, mám takový rozpačitý pocit - když jsem se z různých zdrojů doslýchal, co některé server hostingy u nás dělají, či jak se chovají známější osobnosti české a slovenské scény.

Zajímavé je tvé působení na zahraniční scéně. Byl jsi beta testerem VC-MP. Jak jsi se k takové pozici dostal ?
Dost jsem působil na zahraničních serverech, nakonec se stal i administrátorem poměrně známého serveru – littlewhitey’s. Myslím, že jsem se tím poměrně dostal do podvědomí nepříliš velké komunity a poté jsem byl i pozván do betateamu VC-MP, ve kterém jsem dodnes.

Odkdy jsi testerem SA-MP a jakou má spojitost tvé působení jako testera VC-MP a SA-MP ?
Betatesterem SA-MP jsem se stal začátkem ledna 2008 těsně po rozdělení GTANetu a SA-MP. Vzhledem k tomu, že v době, kdy se začalo tvořit SA-MP ještě nebylo GTA San Andreas pro PC vydané, začalo se testovat na GTA Vice City, tudíž oba projekty si byly velmi blízké a byli kolem nich stejní lidé, teď už to ale tak úplně neplatí. Do betateamu VC-MP jsem se dostal dříve, měl jsem na starost celý littlewhitey’s server a to mi zřejmě dost pomohlo zviditelnit se.

Co bylo důvodem, že jsi se k sa-mp teamu nepřidal hned, ale až 3 roky po zahájení vývoje (2008) ?
To kdo, kdy a pokud vůbec se do týmu dostane, téměř vůbec nezávisí na té dané osobě. Prostě jednoho dne přijde pozvánka a vy zajásáte. Samozřejmě musíte mít v komunitě dobré jméno, či pro ni něco udělat, nefunguje to tak, že každý kdo přijde a požádá se do týmu dostane. Je to složitý proces a neexistuje žádný recept jak na to.

Je obdivuhodné, jak velmi dobře ovládáš angličtinu. Dobrá znalost jazyka je totiž určitě zásadní podmínka, aby se člověk mohl účastnit takovýchto mezinárodních projektů. Jak ses v jazykové oblasti takto dobře vypracoval ?
Základy jsem asi jako většina z mladších generací dostal na základní škole. Poté jsem byl dva měsíce v zahraničí, avšak zřejmě největší zásluhy má stejně hraní GTA. Dost jsem hrál na zahraničních serverech, kde jsem různě odkoukával, poté se postupem času začal zapojovat do chatu a když člověk jazyk používá, nejvíce se naučí. Navíc část mé rodiny žije v anglicky mluvící zemi, také mám zaměstnání, ve kterém se bez angličtiny neobejdu, ba naopak, v práci používám angličtinu snad ještě více než češtinu.

Jaká vládne atmosféra v řadách testerů a developerů ? Je to více práce nebo zábava ?
Atmosféra je poměrně klidná, jsme tým, všichni táhneme za jeden provaz, žádné vážné konflikty mezi sebou nemáme, jsme poměrně usazená komunita, zhruba víme, co jeden od druhého můžeme čekat. Je to zábava, ale i otravná práce, zábava je když se zkouší nějaká nová vychytávka, člověk se u toho dost vyblbne, jenže než se tohle vylepšení dostane na veřejnost je potřeba ho rádně vyladit, aby v něm nebyly chyby, pracovalo správně, hra nepadala. Hledání jakéhokoliv problému však může zabrat hodiny, dny i týdny a v tento moment se ze zábavy stává velice otravná práce.

Jak jsi vnímal v průběhu let různé krizové situace, kdy byly vedeny proti sa-mp útoky, když byly konflikty s gtanet komunitou nebo když byla ukradena část zdrojového kodu ?
Je to těžké, vy se o něco snažíte, věnujete tomu obrovské množství času a poté se najde někdo, kdo se cítí ukřivděn a snaží se vaši práci zničit. Je to takový pocit bezmoci, protože víte, že na odstranění následků podobných incidentů musíte vynaložit další naprosto zbytečné úsilí, abyste vrátili věci do pořádku a věřte, že to rozhodně není práce na 5 minut.

Když byl několikrát ukončen a opět obnoven vývoj sa-mpu, vypadalo to pro fanoušky, jako nějaký špatný vtip. Šlo skutečně o rezignaci teamu nebo jen taktický krok na utišení situace ?
Nevidím do Kyeho hlavy, ale dle mého názoru to byl spíš takový pocit bezmoci, o kterém jsem hovořil o otázku výše. Ten pocit vás samozřejmě časem přejde, jsme jen lidé, jenže v ten moment se cítíte úplně jinak a vidíte věci jinak než třeba měsíc poté. Jestli v tom byl nějaký hlubší úmysl nedokážu říci.

Členové sa-mp teamu často hrají pod falešnými přezdívkami, aby si vůbec zahráli. Zahraješ si ty třeba i na českých nebo slovenských serverech ?
Čas od času jsem se na nějakém českém či slovenském serveru objevím, avšak zastihnout mě s mojí přezdívkou se asi nikomu nepoštěstí a já dobře vím proč, většinou mě pod mojí přezdívkou nenajdete ani na zahraničních serverech, protože jakmile se někam připojím, jsem doslova bombardován otázkami, připomínkami a různými požadavky.

V poslední době se mnoho hráčů táže po stavu vývoje sa-mp. Kyeman prohlásil, že 0.3b bude poslední verze, ale velký rozruch vyvolalo odstranění oznámení jeho vývoje z hlavní stránky sa-mp a topic na foru o tomto problému je masivně promazáván moderátory. Jsou spekulace, zda ukradená betaverze nebo hack fora neohrozily vývoj. Jako třešnička na dortu podivně působí Kyemanova změna přezdívky na foru na „Kalcor“. Máš k tomu co říct ? Resp. Můžeš k tomu něco říct ?
V současné době je 0.3b opravdu plánovaná jako poslední verze, nikdo však nemůže na 100% říci, že tomu tak opravdu bude. Žádné bližší informace o tom, proč bylo to oznámení staženo nemám, rovněž nemám žádné informace o tom, že nějaká betaverze ukradena byla, dle mých interních zdrojů ani nebyla. Kolik hráčů si denně změní přezdívku a nikdo se nad tím nějak nepozastavuje, proč by si tedy Kye nemohl změnit svou přezdívku.

Vím, že betatesteři jsou vázáni mlčením a vývoj sa-mp je považován za větší tajemství než UFO v USA, ale přeci jen není něco, co můžeš odtajnit z chystané verze 0.3b ?
Když máte štěstí můžete pochytit nějaký střípek z chystaných verzí na oficiálním fóru nebo na IRC kanálu SA-MP. To je vše co dodám :-).

V minulosti jsi již 2x sloužil jako revelátor vývoje. V prvním případě to bylo těsně před vydáním 0.2, kdy jsi napsal článek pro naši scénu a podruhé v průběhu vývoje 0.2.5 resp. 0.3, kdy jsi udělal jedno z prezentačních videí nových funkcí. Chystáš něco podobného i u dalších verzí ?
Momentálně vzhledem k časové tísni nic takového nechystám.

S rostoucím věkem má člověk na tuto herní zábavu stále méně času. Jak tedy vidíš své působení na GTA scéně do budoucna ?
Volného času samozřejmě ubývá a člověk si začne pečlivě vybírat, jak svůj volný čas zaplní. Musím říct, že to sám nedokážu odhadnout, GTA IV pro mě byl neuvěřitelným propadákem, ve kterém jsem sotva dohrál příběh, ani nevím, jestli ho mám vůbec ještě nainstalované, v koutku duše doufám, že další díl bude lepší. Co se týče SA-MP a VC-MP, tak si vždy nějakou chvilku většinou najdu, i když už nehraji tak intenzivně jako dříve, člověka to prostě po těch letech omrzí, není co objevovat, ve hře znáte každý milimetr mapy a hra se stane stereotypní.

Díky za rozhovor a hodně štěstí a radosti jak do hry, tak do života.

58
3070

Komentáře (29)

Sw3eT
Sw3eT Mistr Podvodů Level 28 16.1.2011 15:27
dlhe citanie ale je to good
Skyline
Skyline Legendární hráč Level 167 27.10.2010 14:27
Moc dobrej rozhovor :)
ondra852
ondra852 Level 150 8.9.2010 14:07
Sakra to je pořádně dlouhe ale přečetl jsem to :) a zdá se mi to celkem pěkné
niCe
niCe Hlavní Manažer Legendární hráč Level 334 23.7.2010 00:49
Vyborny rozhovor, jsem velmi rad za tuhle prilezitost se dozvedet o kennym01 a zakulisi SA-MP neco vice.
eSing
eSing Nikdo Vyjímečný Level 78 20.7.2010 10:52
Dlouhý, počkej až ti dá žena seznam co koupit, to je teprv dlouhý.
Rainmaker
Rainmaker Level 19 20.7.2010 10:41
Jackpal buďto se chceš něco dozvědět nebo nechceš. Pokud nechceš, tak raději ani nekomentuj.
BiTO
BiTO Level 33 19.7.2010 18:59
Len ten, koho to zaujma ;-)
Jackpal
Jackpal Legendární hráč Level 65 19.7.2010 18:58
docela dlouhy,kdo to mas cist???
dady000
dady000 Podvodník Level 13 18.7.2010 10:55
jono raz sem neco o nakym kennym01 slysel taky ale uz nevim co :D ale taky je to pro mne novinka takze sem se o tenhle rozhovor dost zajimal....
SPeeDy
SPeeDy Administrátor Level 112 17.7.2010 14:54
Nečtu to :_D...ale XP se hodí :-D
Ukázat komentáře 11-20 z 29